21 лютого 2018 року Кабінет Міністрів затвердив новий Державний стандарт початкової освіти, за яким цього року навчалися перші класи Нової української школи та почнуть навчатися у 2019/2020 навчальному році другі класи.
Новий базовий Закон “Про освіту” передбачає три рівні повної загальної середньої освіти:
• початкова освіта (тривалість – чотири роки);
• базова середня освіта, яка здобувається в гімназії (тривалість – п’ять років);
• профільна середня освіта, яка здобувається в ліцеї або закладах професійної освіти (тривалість – три роки). Загальна тривалість повної загальної середньої освіти збільшиться до 12 років.
Дитині недостатньо дати лише знання, ще важливо навчити користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами учня, формують його життєві компетентності, потрібні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці. Ключові компетентності – ті, яких кожен потребує для особистої реалізації, розвитку, активної громадянської позиції, соціальної інклюзії та працевлаштування і які здатні забезпечити особисту реалізацію та життєвий успіх протягом усього життя. Кожну з них діти набувають під час вивчення різних предметів на всіх етапах освіти. Спільними для всіх компетентностей є такі вміння:
• уміння читати і розуміти прочитане
• уміння висловлювати думку усно і письмово
• критичне мислення
• здатність логічно обґрунтовувати позицію
• виявляти ініціативу
• творити
• уміння вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення
• уміння конструктивно керувати емоціями
• застосовувати емоційний інтелект
• здатність співпрацювати в команді.
Нова школа працює на засадах “педагогіки партнерства”. В основі педагогіки партнерства – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками. Учні, батьки та вчителі, об’єднані спільними цілями та прагненнями, є добровільними та зацікавленими однодумцями, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат. Нова українська школа розбудовується на засадах особистісно-орієнтованої моделі освіти. У рамках цієї моделі школа максимально враховує права дитини, її здібності, потреби та інтереси, на практиці реалізуючи принцип дитиноцентризму. Виховний процес - невід’ємна складова всього освітнього процесу і орієнтується на загальнолюдські цінності, зокрема морально-етичні. Нова школа плекатиме українську ідентичність. У Новій українській школі виявлятимуть індивідуальні нахили та здібності кожної дитини для цілеспрямованого розвитку і профорієнтації. У цій справі Нова школа тісно співпрацює з позашкільними закладами освіти. Запроваджено програми із запобігання дискримінації, насильства та знущанням у школі.

Немає коментарів:
Дописати коментар